Szkoła Podstawowa im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Piątku

Szkoła Podstawowa
im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Piątku

99-120 Piątek

ul. Szkolna 1

tel. (24) 722 11 90

sekretariat@sppiatek.pl

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 794228
  • Do końca roku: 255 dni
  • Do wakacji: 62 dni

Kartka z kalendarza

Pedagog specjalny

pedagog specjalny sppiatek

 

 

Plan pracy pedagoga specjalnego 2023/ 2024

„Nauka to podróż, która trwa przez całe życie.

Dla otwartych umysłów świat jest pełen pytań, na które warto poznać odpowiedzi”

Jim Stovall.

W naszej szkole pedagogiem specjalnym jest Pani Agnieszka Sobór

 

Godziny pracy pedagoga specjalnego

Poniedziałek 

12:00 - 14:00

Wtorek 

12:00 - 14:00

Środa

13:00 -15:00

Czwartek

13:00 -14:00

Piątek

8:00 -14:00

 

Do zadań pedagoga specjalnego należy:
  1. Prowadzenie badań i działań diagnostycznych związanych z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia ich mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu,

  2. Rozwiązywanie problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów,

  3. Określanie niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych dla uczniów- odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne dzieci.

  4. Współpraca z zespołem nauczycieli w zakresie opracowania i realizacji Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego i Wielospecjalistycznej Oceny Poziomu Funkcjonowania Ucznia

  5. Wspieranie nauczycieli, wychowawców i innych specjalistów w rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych uczniów lub trudności w ich funkcjonowaniu, w tym barier i ograniczeń .

  6. Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z uczniem.

  7. Dostosowanie sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz jego możliwości psychofizycznych,

  8. Dobór metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb uczniów.

  9. Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom, nauczycielom, rodzicom.

  10. Współpraca w zależności od potrzeb z innymi podmiotami np.: Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną itp.

  11. Przedstawianie radzie pedagogicznej propozycji w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli szkoły.

  12. Monitorowanie dokumentacji uczniów tworzonych przez wychowawcę w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej.