Pedagog specjalny
Plan pracy pedagoga specjalnego 2023/ 2024
„Nauka to podróż, która trwa przez całe życie.
Dla otwartych umysłów świat jest pełen pytań, na które warto poznać odpowiedzi”
Jim Stovall.
W naszej szkole pedagogiem specjalnym jest Pani Agnieszka Sobór
Godziny pracy pedagoga specjalnego
Poniedziałek |
12:00 - 14:00 |
Wtorek |
12:00 - 14:00 |
Środa |
13:00 -15:00 |
Czwartek |
13:00 -14:00 |
Piątek |
8:00 -14:00 |
-
Prowadzenie badań i działań diagnostycznych związanych z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia ich mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu,
-
Rozwiązywanie problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów,
-
Określanie niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych dla uczniów- odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne dzieci.
-
Współpraca z zespołem nauczycieli w zakresie opracowania i realizacji Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego i Wielospecjalistycznej Oceny Poziomu Funkcjonowania Ucznia
-
Wspieranie nauczycieli, wychowawców i innych specjalistów w rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych uczniów lub trudności w ich funkcjonowaniu, w tym barier i ograniczeń .
-
Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z uczniem.
-
Dostosowanie sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz jego możliwości psychofizycznych,
-
Dobór metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb uczniów.
-
Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom, nauczycielom, rodzicom.
-
Współpraca w zależności od potrzeb z innymi podmiotami np.: Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną itp.
-
Przedstawianie radzie pedagogicznej propozycji w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli szkoły.
-
Monitorowanie dokumentacji uczniów tworzonych przez wychowawcę w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej.